ZAKRES KOMPETENCJI NA ŚWIADCZENIE USŁUG ARCHITEKTONICZNYCH I INŻYNIERYJNYCH PRZY REMONCIE BUDYNKU SIEDZIBY POLSKIEGO CZERWONEGO KRZYŻA W WARSZAWIE

Biuro Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża w Warszawie zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na wykonanie usługi nie będącej zamówieniem publicznym:

Przedmiot zamówienia opisany jest w wersji polskiej i angielskiej i dotyczy zakresu kompetencji na świadczenie usług architektonicznych i inżynieryjnych przy remoncie budynku siedziby Polskiego Czerwonego Krzyża zlokalizowanego w Warszawie przy ul. Mokotowskiej 14 .

Opis przedmiotu zamówienia :

ZAKRES KOMPETENCJI NA ŚWIADCZENIE USŁUG ARCHITEKTONICZNYCH I INŻYNIERYJNYCH PRZY REMONCIE BUDYNKU SIEDZIBY POLSKIEGO CZERWONEGO KRZYŻA W WARSZAWIE .

  1. Opis projektu

Polski Czerwony Krzyż (PCK) planuje podjąć się renowacji budynku Biura Zarządu Głównego w różnych fazach, zaczynając od 6. piętra, biorąc pod uwagę zagrożenie pożarowe i inne zagrożenia związane z tym piętrem.

Siedmiopiętrowy budynek Centrali Polskiego Czerwonego Krzyża jest własnością Krajowego Stowarzyszenia i znajduje się przy ulicy Mokotowskiej 14 w doskonałej lokalizacji w Warszawie. Wybrana Firma Architektoniczno – Inżynierska (Firma Konsultingowa) będzie odpowiedzialna za wykonanie wszystkich usług przewidzianych w punkcie 2 (zakres usług).

  1. Zakres usług

Oczekuje się, że Firma Konsultingowa zaoferuje wysoko wykwalifikowany i doświadczony zespół Architektów i Inżynierów dla pomyślnej realizacji usług w każdej kategorii oraz wyznaczy Kierownika Projektu dla ogólnej koordynacji, który będzie służył jako codzienny główny kontakt. Zakres jest podzielony na pięć (5) odrębnych usług, które powinny być wycenione i ujęte w budżecie oddzielnie:

PEŁNY ZAKRES USŁUG

Zakres 1: ZORGANIZOWANIE POWIERZCHNI BIUROWEJ NA 6 PIĘTRZE, SKRZYDŁO PÓŁNOCNE (190 M2)

Zakres 2: BEZPIECZEŃSTWO POŻAROWE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA CAŁEGO BUDYNKU

Zakres 3: WIDOCZNOŚĆ, DOSTĘPNOŚĆ I ASPEKTY ŚRODOWISKOWE

ZAKRES USŁUG CZĘŚCIOWYCH

Zakres 4: PREZENTACJA ARCHIWUM HISTORYCZNEGO na parterze i I piętrze (510 m2)

Zakres 5: OGÓLNA OCENA FUNDAMENTU BUDYNKU, DACHU I INSTALACJI SANITACYJNYCH

Szczegóły dotyczące etapów dla każdego zakresu przedstawione w poniższych punktach.

  1. POWIERZCHNIA BIUROWA NA 6 PIĘTRZE (skrzydło północne 190 m2)

Celem jest remont i urządzenie pomieszczeń biurowych na 6 piętrze północnego skrzydła budynku na potrzeby członków Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.

Faza studium projektu i projektowania

– Badanie wymagań klienta i użytkownika

– Ocena instalacji i warunków strukturalnych, sanitarnych, elektrycznych i innych

– Propozycja projektu architektonicznego

– Instalacje sanitarne i projekt elektryczny

– Opracowanie budżetu i harmonogramu projektu

Projekt końcowy, (jeśli wymagana jest faza zatwierdzenia budowy):

– Ostateczny projekt architektoniczny wnętrz (w tym porcjowanie i układy)

– Dostarczenie wszystkich pomocniczych planów technicznych, w tym konstrukcyjnych, sanitarnych, elektrycznych, wykończeniowych i innych wymaganych do wykonania prac remontowych

– Ostateczny budżet i plan projektu

– Uzyskanie pozwolenia na budowę (jeśli jest wymagane)

Faza przetargu:

– Projekt wykonawczy, Zakres prac, przedmiar robót, specyfikacje

– Dokumenty przetargowe

– Ocena min. 3 oferentów dla każdej z prac

– Rekomendacja wykonawcy i sporządzenie umów

Realizacja i przekazanie projektu:

  • Monitorowanie realizacji robót przez każdego z wykonawców
  • Regularne kontrole na miejscu budowy w celu zapewnienia zgodności ze specyfikacjami, czasem i budżetem
  • Kontrola i certyfikacja w celu zapewnienia zgodności z przepisami budowlanymi i bezpieczeństwa
  • Wydanie ostatecznego certyfikatu przekazania i zgodności

  1. MODERNIZACJA ZABEZPIECZEŃ PRZECIWPOŻAROWYCH I OCHRONY DLA CAŁEGO BUDYNKU

Celem jest przeprowadzenie oceny projektu i warunków bezpieczeństwa pożarowego i bezpieczeństwa (w tym instalacji elektrycznej) całego budynku oraz zapewnienie zgodności z obowiązującymi normami i standardami budowlanymi.

Faza oceny, projektowania i zatwierdzania:

– Ocena warunków bezpieczeństwa pożarowego całego budynku, w tym przegląd terenu

– Zaprojektowanie odpowiednich środków i systemów bezpieczeństwa pożarowego zgodnych z obowiązującymi przepisami

– Zaprojektowanie odpowiedniej instalacji elektrycznej zgodnej z normami (zarówno wysokiego jak i niskiego napięcia)

– Przygotowanie ostatecznego budżetu i planu projektu

– Uzyskanie planów i odpowiednich pozwoleń budowlanych

Faza przetargu:

– Przygotuj projekt wykonawczy, Zakres prac, przedmiar robót, specyfikacje

– Przygotowanie dokumentów przetargowych

– Przeprowadzenie oceny min. 3 oferentów dla każdej z prac

– Rekomendacja wykonawcy i przygotowanie umów

Realizacja i przekazanie projektu:

– Monitorowanie realizacji robót przez każdego z wykonawców

– Regularne kontrole na miejscu budowy w celu zapewnienia zgodności ze specyfikacjami, czasem i budżetem

– Kontrola i certyfikacja w celu zapewnienia zgodności z przepisami budowlanymi i bezpieczeństwa

– Wydanie ostatecznego certyfikatu przekazania i zgodności

  1. WIDOCZNOŚĆ, DOSTĘPNOŚĆ I ASPIRACJE ŚRODOWISKOWE

Celem jest odnowienie elewacji i holu wejściowego budynku oraz zapewnienie dostępności dla osób niepełnosprawnych i optymalizacja wykorzystania energii.

Faza oceny, projektowania i zatwierdzania:

– Studia nad wymaganiami klienta

– Propozycja projektu architektonicznego

– Zaprojektowanie środków integracji niepełnosprawnych i środków optymalizacji energetycznej.

– Przygotowanie ostatecznego budżetu i planu projektu

– Uzyskanie odpowiednich pozwoleń budowlanych

Faza przetargu:

– Przygotuj projekt wykonawczy, Zakres prac, przedmiar robót, specyfikacje

– Przygotowanie dokumentów przetargowych

– Przeprowadzenie oceny min. 3 oferentów dla każdej z prac

– Rekomendacja wykonawcy i przygotowanie umów

Realizacja i przekazanie projektu:

– Monitorowanie realizacji robót przez każdego z wykonawców

– Regularne kontrole na miejscu budowy w celu zapewnienia zgodności ze

specyfikacjami, czasem i budżetem

– Kontrola i certyfikacja w celu zapewnienia zgodności

z przepisami budowlanymi i bezpieczeństwa

– Wydanie ostatecznego certyfikatu przekazania i zgodności

  1. PREZENTACJA ARCHIWUM HISTORYCZNEGO( Krajowego Biura Informacji i Poszukiwań

PCK , parter i I piętro (510 m2)

Celem jest przeprowadzenie oceny w celu określenia, czy przestrzeń jest odpowiednia do celu i może pomieścić obecne i przyszłe potrzeby archiwów. W szczególności, sprawdzenie czy przestrzeń nadaje się do instalacji systemu kontroli klimatu, kompaktowego przechowywania, bezpieczeństwa pożarowego i ochrony przeciwwłamaniowej. Przedstawienie raportu końcowego na temat możliwości modernizacji. Przygotowanie projektu budżetu i porównanie go z kosztami wynajmu odpowiedniej powierzchni w Warszawie w celu podjęcia świadomej decyzji przez Zarząd Główny Polskiego Czerwonego Krzyża.

Ocena potrzeb, opracowanie budżetu i propozycji

– Badanie wymagań klienta i użytkownika, w tym zapotrzebowania na przestrzeń magazynową, liczby stanowisk pracy, innych wymagań archiwizacyjnych

– Ocena stanu przechowywania materiałów

– Ocena możliwości zainstalowania odpowiedniego systemu przechowywania materiałów archiwalnych, zaprojektowanie kontroli klimatu, systemów ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa

– Przygotuj budżet i plan projektu

– Porównanie kosztów z wynajmem odpowiedniej, równoważnej powierzchni dla archiwizacji i personelu pomocniczego w granicach Warszawy

  1. OGÓLNA OCENA FUNDAMENTÓW BUDYNKU, POKRYCIA DACHOWEGO

(OPCJONALNIE)

Celem jest przeprowadzenie oceny fundamentów, pokrycia dachowego i instalacji sanitarnych oraz zaproponowanie działań zapewniających długotrwałe zachowanie budynku.

Ocena, projekt i propozycja na przyszłość:

– Ocena pokrycia dachowego, fundamentów i instalacji sanitarnych budynku

– W zależności od wyników zaproponować odpowiednie działania

– Przygotowanie budżetu i planu projektu

  1. WYTYCZNE I WYMAGANIA

W ścisłej współpracy z władzami PCK oraz władzami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo pożarowe, Firma Konsultingowa powinna w swoim projekcie uwzględnić wymogi bezpieczeństwa i ochrony.

Projekt powinien być spójny z otaczającym go kontekstem architektonicznym i powinien posiadać wszystkie wymagane zezwolenia rządowe.

Firma Konsultingowa sporządzi projekt, rysunki z należytym uwzględnieniem wydajności energetycznej i utrzymania z lokalnymi i międzynarodowymi normami i standardami przyjaznymi dla środowiska.

Zestaw rysunków w powyższych kategoriach powinien być opracowany z uwzględnieniem obowiązujące standardy, normy i stan istniejącego budynku.

Opis przedmiotu zamówienia w języku angielskim

TERMS OF REFERENCE for PROVISION OF ARCHITECTURAL AND ENGINEERING SERVICES

For RENOVATION OF THE POLISH RED CROSS HEADQUARTERS BUILDING .

  1. Description of project

The Polish Red Cross (PRC) plans to undertake the renovation of headquarters building in various phases, starting from the 6th floor, given the fire and other hazards related to that floor. The 7-storey PRC HQ building is owned by the National Society and located in 14 Mokotowska Street in a prime location in Warsaw. The selected Architectural and Engineering Company (Consulting Company) will be responsible for carrying out all services as provided under section 2 (scope of the services).

  1. Scope of the Services

The Consulting Company is expected to offer a highly skilled and experienced team of Architects and Engineers for successful accomplishment of services in each category, and appoint a Project Manager for overall coordination, who shall serve as day-to-day primary contact. The scope is divided into five (5) separate services which shall be quoted and budgeted separately:

FULL SERVICES SCOPE

Scope 1: OFFICE SPACE SET-UP ON 6TH FLOOR, NORHT WING (190 m2)

Scope 2: THE FIRE SAFETY AND SECURITY FOR THE ENTIRE BUILDING

Scope 3: VISIBILITY, ACCESSIBILITY AND ENVIROMENTAL ASPECS

PARTIAL SERVICES SCOPE

Scope 4: HISTORICAL ARCHIVE PRESERVATION, Ground and 1st FLOOR (510 m2)

Scope 5: GENERAL ASSESMENT OF BUILDING FOUNDATION, ROOFING AND SANITATION INSTALLATIONS

Details of the phases for each scope provided in the below sections.

  1. OFFICE SPACE SET-UP ON 6TH FLOOR (NORHT WING 190 m2)

Objective is to renovate and set-up office space on 6th floor north wing of the building

for the purpose of the use of the Red Cross and Red Crescent Movement members.

Project Study and Design phase

  • Studies of client and user requirements
  • Assess structural, sanitary, electrical, and other installations and conditions
  • Architectural design proposal
  • Sanitary installations and electrical design
  • Elaborate budget and project timeline

Final Design, (if required construction approval phase):

  • Final Architectural interior design (including portioning and layouts)
  • Provide all supporting technical plans including structural, sanitary, electrical, finishing, and other plan required for execution of renovation works.
  • Final budget and project plan
  • Obtaining planning and building permissions (if required)

Tender phase:

  • Detailed design, Scope of work, BoQ, specifications
  • Tender documents
  • Evaluation of min 3 bidders for each specific works
  • Recommendation of contractor and drafting contracts

Project execution and hand-over:

  • Monitor execution of works by each contractor
  • Regular site inspection to ensure compliance to specifications, time and budget
  • To check and certify to ensure compliance with construction and safety regulation
  • Issue final hand-over and compliance certificate

  1. UPGRADE OF THE FIRE SAFETY AND SECURITY FOR ENTIRE BUILDING

Objective is to carry out assessment of design and fire safety and security conditions (including electrical system) of the entire building and ensure compliance with applicable building standards and norm.

Assessment, design, and approval phase:

– Assess the fire safety conditions of the entire building including site survey

– Design adequate fire safety measures and system complying to applicable regulations

– Design adequate electrical system to company with norms (both high and low voltage)

– Prepare final budget and project plan

– Obtaining planning and relevant building permissions

Tender phase:

  • Prepare detailed design, Scope of work, BoQ, specifications
  • Prepare Tender documents
  • Carry out evaluation of min 3 bidders for each specific works
  • Recommend of contractor and drafting contracts

Project execution and hand-over:

  • Monitor execution of works by each contractor
  • Regular site inspection to ensure compliance to specifications, time and budget
  • To check and certify to ensure compliance with construction and safety regulation
  • Issue final hand-over and compliance certificate

  1. VISIBILITY, ACCESSIBILITY AND ENVIROMENTAL ASPECS

Objective is to renovate facade and entrance hall of the building as well as ensure accessibility for persons with disabilities and optimize usage of energy.

Assessment, design, and approval phase:

  • Studies of client requirements
  • Architectural design proposal
  • Design disabilities inclusion measures and energy optimization measures.
  • Prepare final budget and project plan
  • Obtaining relevant building permissions

Tender phase:

  • Prepare detailed design, Scope of work, BoQ, specifications
  • Prepare Tender documents
  • Carry out evaluation of min 3 bidders for each specific works
  • Recommend of contractor and drafting contracts

Project execution and hand-over:

  • Monitor execution of works by each contractor
  • Regular site inspection to ensure compliance to specifications, time and budget
  • To check and certify to ensure compliance with construction and safety regulation
  • Issue final hand-over and compliance certificate

  1. HISTORICAL ARCHIVE PRESERVATION, Ground and 1st FLOOR (510 m2)

Objective is to carry out assessment to identify if the space is fit for purpose and can accommodate current and future needs of archives. Specifically, to check if space is fit for installation of climate control system, storage compactus, fire safety and intrusion security. Provide final report on feasibility to upgrade. Draft the budget and compare with costs of rental of adequate space in Warsaw for well informed decision by Polish Red Cross Leadership.

Assessment of needs, drafting budget and proposal

  • Studies of client and user requirements including storage space needs, number of workstations, other archiving requirements
  • Assess the storage condition of the materials
  • Assess feasibility of installation of adequate archive materials storage system, Design climate control, fire safety and security systems.
  • Prepare budget and project plan
  • Comparing costing versus rental of adequate equivalent space for archiving and supporting staff in Warsaw city limits.

  1. GENERAL ASSESMENT OF BUILDING FOUNDATION, ROOFING (OPTIONAL)

Objective is to carry out assessment of foundation, roofing and sanitation installations and propose measures to ensure long term preservation of the building.

Assessment, design, and proposal for future:

– Assess roofing, foundation, and sanitation installations of the building

– Depending on outcome to propose appropriate measures

– Prepare budget and project plan

  1. GUIDANCE NOTES AND REQUIREMENTS

In working closely with PRC and fire safety authorities, the Consulting Company shall within its design incorporate safety and security requirements

The design should be consistent with surrounding architectural context and should have all the required governmental approvals as applicable.

The Consulting company shall produce design, drawings, with due consideration to energy efficiency and upkeep with local and International environmentally friendly norms and standards.

The set of drawings in the categories above shall be developed in consideration to the

mandatory standards, norms and condition of the existing building.

Wszystkie pomieszczenia budynku Biura Zarządu Głównego PCK przy ul. Mokotowskiej 14 w Warszawie wraz z całością posiadanej dokumentacji można oglądać od poniedziałku do piątku w godzinach 8,30 – 15,30 po wcześniejszym potwierdzeniu pod numerem 693615993 lub osobiście w pokoju 501 .

Oferty merytoryczne w języku polskim i angielskim wraz z ceną w ujęciu netto/brutto prosimy przesłać do dnia 18 lipca 2022 w formie listownej na adres: 00-561 Warszawa, ul. Mokotowska 14 lub złożyć w zamkniętej kopercie w sekretariacie ZG PCK – pok. 508 do godz. 16,00 (z dopiskiem „OFERTA – Remont budynku PCK ).

Termin rozstrzygnięcia składanych ofert: 19 lipca 2022 r.

Kryterium wyboru oferty będzie najniższa cena oraz zgodność z opisem przedmiotu zamówienia przedstawionego przez Zamawiającego .

Do oferty proszę dołączyć aktualny wpis do KRS lub rejestru działalności gospodarczej oraz opis wykonanych realizacji w przeciągu ostatnich trzech lat .

Wszelkie informacje dot. realizacji zamówienia można uzyskać pod tel. 22/326-1306 , e-mail: andrzej .anton @pck.pl.

sporządził

Andrzej Antoń

Kierownik Administracji

Biuro Zarządu Głównego

Polskiego Czerwonego Krzyża

Wesprzyj nas

Wspieraj nasze działa. Możesz nas wspomóc przez PayU.
Kliknij w przycisk poniżej.

Wesprzyj PCK

Wpłacam




Wysyłając formularz, akceptuję politykę prywatności