Polski Czerwony Krzyż partnerem społecznym kampanii Coca-Cola „Świat potrzebuje więcej Mikołajów”

Polski Czerwony Krzyż partnerem społecznym kampanii Coca – Cola „Świat potrzebuje więcej Mikołajów”

W tegorocznej kampanii świątecznej Coca-Coli, Polski Czerwony Krzyż jako partner społeczny  organizuje spotkania świąteczne dla osób najbardziej potrzebujących z Polski i Ukrainy, a także zbiórkę paczek żywności wśród konsumentów i pracowników firmy. Partnerzy zachęcają, aby każdy odkrył w sobie wewnętrznego Mikołaja i odwiedził miejsce, gdzie magia świąt ma swój początek. 

Według raportu Głównego Urzędu Statystycznego (2023) „Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku”, przeciętna sytuacja materialna gospodarstw domowych realnie pogorszyła się, między innymi z powodu wysokiej inflacji. W skrajnym ubóstwie żyje blisko 1,8 mln osób – to oni najbardziej potrzebują wsparcia, szczególnie w okresie świątecznym.

Od ponad 104 lat pomoc osobom w trudnych sytuacjach niesie Polski Czerwony Krzyż. Misją organizacji jest zapobieganie ludzkim cierpieniom i łagodzenie ich skutków oraz ochrona godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji na tle narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych. 

Polski Czerwony Krzyż dostrzega problem skrajnego ubóstwa i wykluczenia społecznego. Nie godzimy się na to, aby w Polsce – szczególnie w okresie świąt – ktokolwiek pozostawał głodny. Pragniemy dla każdego godnych, ciepłych i radosnych spotkań świątecznych. Dlatego w tegorocznej kampanii organizowanej z naszym zaufanym partnerem, którym od lat jest Coco-Cola, chcemy pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują. Dzielenie się mnoży dobro – mówi Michał Mikołajczyk, Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Coca-Cola od wielu lat aktywnie angażuje się w działania pomocowe właśnie na rzecz Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża. W 2022 roku firmy z Grupy Coca-Cola, w tym Coca-Cola HBC, wsparły Ukraiński Czerwony Krzyż i stowarzyszenia Czerwonego Krzyża w sąsiednich krajach (w tym Polski Czerwony Krzyż) kwotą 1 mln euro. Ponadto, w pierwszych dniach po wybuchu wojny w Ukrainie, firma dostarczyła ponad 250 000 litrów napojów, a dzięki wspomnianym wyżej środkom utworzono w Polsce m.in. cztery punkty recepcyjne dla uchodźców przekraczających granicę.

Czym jest dla Ciebie magia świąt? - wygraj wyjazd do Wioski Świętego Mikołaja

W tym roku Coca-Cola w działania prowadzone w ramach najnowszej kampanii świątecznej „Świat Potrzebuje Więcej Mikołajów” angażuje zarówno konsumentów, jak i pracowników firmy. Aby wziąć udział w tegorocznej akcji, wystarczy skompletować paczkę z określonych produktów spożywczych (makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwa rybna, konserwa mięsna, kakao), zachować paragon, a następnie przekazać ją do lokalnego oddziału PCK. Lista punktów jest dostępna w aplikacji Coca-Cola. W efekcie darczyńca otrzyma potwierdzenie w formie certyfikatu od Mikołaja. Dokument zawiera kod QR, który po zeskanowaniu przenosi użytkownika do konkursu w aplikacji Coca-Cola. Główną nagrodą w konkursie jest wyjazd do Wioski Świętego Mikołaja w Rovaniemi. Wystarczy odpowiedzieć na jedno pytanie: „Czym jest dla Ciebie magia świąt?”. Akcja potrwa do 21 grudnia.

 

Święta to czas magiczny – czas radości, życzliwości i dzielenia się dobrem. Coca-Cola od lat towarzyszy Polakom w celebrowaniu ważnych momentów, dlatego pragniemy, aby również ten nadchodzący czas był wyjątkowy dla wszystkich. Poprzez tegoroczną kampanię pragniemy przypomnieć, że każdy z nas może odkryć w sobie Mikołaja – uosobienie empatii, hojności i dobrej woli. Dlatego razem z naszymi partnerami społecznymi, w tym z Polskim Czerwonym Krzyżem, zapraszamy do dzielenia się tym, co w nas najlepsze – poprzez małe codziennie gesty, które mogą odmienić czyjś dzień, oraz te nieco większe, które mogą pomóc, aby tegoroczne święta były magiczne dla tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Bo Świat Potrzebuje Więcej Mikołajów – podkreśla Paulina Trzaskowska, Communications Manager w Coca-Cola Polska.

Ciężarówka Coca-Cola i świąteczne spotkania dla podopiecznych oraz przyjaciół PCK

Na tym jednak nie koniec. W pięciu miastach, które w tym roku odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola (Słupsk 2.12, Gniezno 9.12, Lublin 16.12, Warszawa 22.12 i miasto wybrane w głosowaniu 20.12), we współpracy z Coca-Cola HBC oraz lokalnymi oddziałami Polskiego Czerwonego Krzyża zorganizowane zostaną świąteczne spotkania dla lokalnych społeczności.

Wróć do góry