PepsiCo Polska, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż ogłosiły dziś rozpoczęcie partnerskiego programu, który ma odpowiedzieć na wynikający z pandemii Covid-19 problem pogarszającego się stanu bezpieczeństwa żywnościowego w Polsce.
Celem programu jest zapewnienie wsparcia tym grupom społecznym, które pandemia najbardziej dotknęła, pomagając zwiększyć im dostęp do pożywnych posiłków. W sumie program dostarczy około 180 000 posiłków do ponad 2,5 tys. osób w województwach mazowieckim, małopolskim i lubelskim. Na realizację programu Fundacja PepsiCo przekazuje 230 000 USD. Program jest częścią globalnego zobowiązania PepsiCo Food For Good, którego celem jest zwiększanie bezpieczeństwa żywności w społecznościach, w których działa firma, wykorzystując siłę współpracy z wiodącymi lokalnymi partnerami.
Od 2020 r. brak bezpieczeństwa żywnościowego jest jedną z najpoważniejszych konsekwencji pandemii COVID-19 pogłębiając problemy, z którymi borykają się osoby o niskich dochodach. W Polsce gospodarczy „lockdown” doprowadził do inflacji na poziomie 6,8% – jednej z najwyższych w Europie. Skutki wzrostu cen żywności wywarły dodatkową presję na bezpieczeństwo żywnościowe najbardziej potrzebujących.
– Będąc członkiem lokalnej społeczności, naszym obowiązkiem jest wspieranie tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Dzięki takim programom jak Food For Good jesteśmy w stanie zrealizować te cele i zapewnić środki niezbędne do łagodzenia skutków trwającego kryzysu – powiedział Michał Jaszczyk, Prezes Zarządu PepsiCo Polska. – Jesteśmy przekonani, że współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem możemy dotrzeć do najbardziej potrzebujących – w dużej mierze dzięki doświadczeniu tej organizacji w niesieniu pomocy i zaufaniu, jakim się ona cieszy wśród Polek i Polaków.
Polski Czerwony Krzyż, reprezentowany w programie przez jego Oddział Mazowiecki, został wybrany partnerem PepsiCo z uwagi na zaufanie społeczne, rozbudowaną siatkę oddziałów oraz logistyczne przygotowanie do podjęcia działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i lubelskiego.
– Dzięki funduszom z Fundacji PepsiCo będziemy mogli nie tylko realnie wpłynąć na odciążenie domowych budżetów beneficjentów, ale także zaspokoić codzienne potrzeby żywieniowe najmłodszych poprzez zapewnienie im obiadów w szkolnych i świetlicowych stołówkach – dodała Honorata Krzywoń, dyrektor Oddziału Mazowieckiego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zainaugurowany program jest kolejnym wspólym działaniem PepsiCo i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania lokalnych społeczności w czasie szczytów zakażeń trwającej pandemii oraz w obliczu trudności, jakie niosą jej skutki ekonomiczne. Od 2020 r. firma PepsiCo przekazała w Polsce już ponad 200 tys. dolarów amerykańskich na zapewnienie gorących posiłków szczególnie narażonym grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z pacjentami covidowymi.