Akcja Rekrutacja

Polski Czerwony Krzyż startuje z nową kampanią
W przewrotnym spocie PCK zachęca młodych do oddawania krwi

 

W Światowy Dzień Krwiodawcy (14.06) Polski Czerwony Krzyż ogłasza start swojej nowej kampanii, w której zachęca młodych do oddawania krwi. Przewrotny spot, skierowany do wchodzących w dorosłość, do złudzenia przypomina ogłoszenie o pracę w korporacji, ukazane jednak w wyraźnie krzywym zwierciadle. W ten humorystyczny sposób PCK przedstawia warunki zostania krwiodawcą oraz płynące z tego benefity.

Data premiery kampanii została wybrana nieprzypadkowo – 14 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Krwiodawcy. Spot PCK powstał, by podkreślić rolę dawców krwi w ratowaniu życia i zachęcić młode pokolenie do regularnego oddawania krwi.

Nowe pokolenie dawców krwi osiąga pełnoletniość

Wg danych Polskiego Czerwonego Krzyża, obecnie znaczną część honorowych dawców krwi w Polsce stanowią osoby powyżej 50. roku życia, ze wskazaniem mężczyzn. Aby zapewnić ciągłość dostaw krwi, konieczne jest dziś podjęcie długofalowych działań, pobudzających zaangażowanie i edukowanie młodszych osób. Niestety, młodzież coraz rzadziej zrzesza się w klubach krwiodawców, decydując się na jedynie na okazjonalne donacje.

W 2023 roku, spośród 17 499 członków Klubów Honorowych Dawców Krwi PCK tylko 13% stanowili młodzieżowe kluby, zaś kobiety stanowiły 23% wszystkich członków Klubów. PCK chce odwrócić ten trend i zachęcić młodych ludzi do regularnego oddawania krwi. O tym, jak zacząć i dlaczego warto to robić, Polski Czerwony Krzyż opowiada w spocie, który swoją premierę ma 14. czerwca.

Oddawanie krwi to prosty gest pomocy o wielkiej mocy

Krew jest niezmiennie potrzebna, zaś młodzi ludzie muszą przełamać obawy i mity związane z krwiodawstwem. Kampania ma na celu zachęcenie młodych ludzi do pierwszego kroku – oddania krwi po raz pierwszy. Proces ten jest bezpieczny, sprawny i może uratować życie. PCK liczy na to, że poprzez innowacyjne podejście uda się dotrzeć do młodego pokolenia i przekonać ich do regularnego oddawania krwi.

Kampania skierowana jest do osób powyżej 18. roku życia – w tym wieku wiele z nich może nie posiadać jeszcze stabilnych dochodów, jednak równocześnie mieć potrzebę wspierania innych. Oddanie krwi to prosty, bezpłatny gest, który może uratować czyjeś życie. Statystyki mówią same za siebie: jedna donacja krwi może uratować życie trzech osób. Regularne oddawanie krwi, od 4 do 6 razy w roku, może więc przełożyć się na uratowanie nawet do 24 osób rocznie. W 2023 roku, dzięki staraniom PCK, centra krwi zadeklarowały pozyskanie 99 668,79 litrów krwi, co stanowiło 16% całkowitej krwi oddanej honorowo w Polsce.

Benefity dla honorowego krwiodawcy

PCK w filmie przypomina, że oddawanie krwi wiąże się z wieloma korzyściami. Dawcy otrzymują posiłek regeneracyjny (czekolady o wartości kalorycznej 4.500 kcal), dwa dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy oraz pierwszeństwo w kolejkach do lekarzy. Regularni dawcy mogą liczyć na zniżki na komunikację publiczną oraz różne odznaczenia i wyróżnienia. Dzięki tym benefitom, oddawanie krwi staje się jeszcze bardziej atrakcyjne dla młodych ludzi.

PCK stawia na nowoczesny sposób dotarcia do młodych

Spot reklamowy, stworzony pro bono przez agencję S4 i studio ARTCORE, zwraca się do młodych ludzi ich językiem – wykorzystując humor i ironię. Przypominający niekonwencjonalne ogłoszenie o pracę, spot zawiera humorystyczne odniesienia, zabawne obrazki oraz wartościowe informacje na temat krwiodawstwa. Kampania jest dystrybuowana na oficjalnym kanale YouTube PCK oraz w mediach społecznościowych. Dzięki tej nowoczesnej formie przekazu, PCK liczy na przyciągnięcie uwagi młodszych odbiorców i zmotywowanie ich do oddawania krwi.

Wspieraj krwiodawstwo

Przekaż darowiznę przez PayU

Wesprzyj PCK



Przekaż darowiznę przelewem lub Blikiem

  • Przelew tradycyjny na konto Polskiego Czerwonego Krzyża w Banku Millenium:
    13 1160 2202 0000 0000 2987 3563 z tytułem KREW
  • BLIK – tel. 794 33 22 11 z dopiskiem KREW
Facebook
Twitter
LinkedIn
Wróć do góry