Cała Polska

  • Cała Polska
  • mazowieckie
  • zachodniopomorskie
  • podkarpackie
  • kujawsko-pomorskie
  • opolskie
  • łódzkie
  • śląskie
  • podlaskie
  • wielkopolskie
  • warmińsko-mazurskie
  • świętokrzyskie
  • pomorskie
  • małopolskie
  • lubuskie
  • lubelskie
  • dolnośląskie
Powrót do wszystkich ogłoszeń

PRZETARG z dnia 28/10/2025 - #Dostawa łodzi zaopatrzeniowej płaskodennej z silnikiem motorowym, osprzętem i przyczepą transportową dla Lubelskiego Oddziału Okręgowego PCK

PRZETARG z dnia 28/10/2025 - #Dostawa łodzi zaopatrzeniowej płaskodennej z silnikiem motorowym, osprzętem i przyczepą transportową dla Lubelskiego Oddziału Okręgowego PCK

Opis przedmiotu zamówienia 

 

  1. Nazwa zamawiającego: Lubelski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża 
  1. Oznaczenie sprawy: LBN/OLiOC/22/2025 
  1. Nazwa zamówienia Dostawa łodzi zaopatrzeniowej płaskodennej z silnikiem motorowym, osprzętem i przyczepą transportową dla Lubelskiego Oddziału Okręgowego PCK 
  1. Opis przedmiotu zamówienia: 

 

Część I. Zakup łodzi zaopatrzeniowej płaskodennej z silnikiem motorowym, osprzętem i przyczepą transportową 

 

Sprzęt powinien być fabrycznie nowy, nieużywany, objęty pełną gwarancją producenta 

Producent lub dostawca musi zapewniać serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terytorium RP 

Lp. 

WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO 

1 

Wymagania ogólne przedmiotów zamówienia 

1.1  

1. Wielofunkcyjna, ratownicza łódź aluminiowa z otwieranym dziobem ułatwiającym swobodną ewakuację poszkodowanego, przystosowana do działań na obszarach wód śródlądowych, płynących i stałych.                                                                                            

2. Zaburtowy silnik spalinowy czterosuwowy z napędem śrubowym o minimalnej mocy 50 KM.   

3. Przyczepa transportowa – pod łodziowa z zaczepem przystosowanym do haka kulowego.                                                                                                                        

4. Wyposażenie dodatkowe wyszczególnione w dalszej części opisu.  

1.2  

Do przedmiotów zamówienia należy dołączyć instrukcję obsługi i konserwacji w języku polskim, oraz kartę gwarancyjną na silnik.  

1.3  

Wykonawca przeprowadzi bezpłatne szkolenie z zakresu obsługi łodzi, silnika, przyczepy i wyposażenia.  

2 

Parametry techniczne łodzi: 

2.1  

Fabrycznie nowa wyprodukowana nie wcześniej niż w 2024 roku.  

2.2  

Musi spełniać wymagania obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących żeglugi śródlądowej.  

2.3  

Musi być stabilna w każdych warunkach pływania, przy pływaniu szybkim, wolnym, na fali, w dryfie i przy podejmowaniu osoby tonącej.  

2.4  

Otwierany dziób powinien posiadać odpowiednią wyporność by utrzymać minimum jedną osobę i szerokość minimum 90 cm.  

2.5  

Długość całkowita kadłuba: minimalna 490 cm – maksymalna 520 cm,  

2.6  

Szerokość całkowita kadłuba: minimalna 185 cm – maksymalna 220 cm.  

2.7  

Zanurzenie kadłuba: maksymalnie 25 cm  

2.8  

Masa własna pustej łodzi (bez silnika): minimalna 350 kg – maksymalna 400 kg.  

2.9  

Łodzie przystosowane do przewozu minimum 6 osób  

2.10  

Łodzie o ładowności minimum 1 000 kg.  

2.11  

Zbiornik paliwa z filtrem paliwa o pojemności nie mniejszej niż 40 litrów z systemem zasilania silnika umieszczony w przystosowanej bakiście z czujnikiem poziomu paliwa.  

2.12  

Konstrukcja łodzi dostosowana do montażu urządzeń elektrycznych (sygnały świetlne, oświetlenie robocze i nawigacyjne oraz osprzęt i przewody).  

2.13  

Konstrukcja łodzi przystosowana do montażu silnika o mocy minimalnej 50 KM i maksymalnej 60KM  

2.14  

Kolor zewnętrzny i wewnętrzny łodzi – czerwony. Dopuszcza się malowanie powłokami lakierniczymi lub oklejenie materiałami odpornymi na działanie warunków atmosferycznych.  

2.15  

Łódź przystosowana do przewożenia jej na przyczepie zaproponowanej w ofercie (punkt 4.1).  

2.16  

Na łodzi na zewnętrznej części burt z dwóch stron umieszczone oznakowanie logiem PCK, logiem „Ochrona ludności”, międzynarodowym znakiem OC oraz napisem w kolorze białym „POMOC HUMANITARNA” w technice odblaskowej odpornej na działania atmosferyczne.  

2.17  

Kadłub łodzi wzmacniany, wykonany w całości z aluminium, odporny na działanie czynników atmosferycznych. Elementy konstrukcyjne wykonane z aluminium.  

2.18  

Kadłub powinien posiadać konstrukcje dwuścienną w miejscach dodatkowych wzmocnień. Kadłub powinien być wyposażony w pompę zęzową z automatycznym wyłącznikiem.  

2.19  

W łodzi muszą znajdować się minimum 2 zamykane bakisty spełniające również zadanie miejsc siedzących dla min. 2 osób na każdej z nich. Bakisty umieszczone wzdłużnie do burt.  

2.20  

Pokład łodzi musi być płaski, sztywny i antypoślizgowy.  

2.21  

Ciąg komunikacyjny wzdłuż łodzi musi zapewnić sprawne i bezpieczne przemieszczanie się z dziobu na rufę i odwrotnie.  

2.22  

Minimalne wymiary przestrzeni roboczej powinny umożliwić ewakuację osoby znajdującej się na desce ortopedycznej (deska ortopedyczna nie wchodzi w skład zestawu).  

2.23  

Rama/kratownica nawigacyjna ze stali nierdzewnej z zamontowanymi:   

1. belka świetlna sygnalizacyjna,  w technologii LED emitująca światło błyskowe w kolorze żółtym / bursztynowym,   

2. sygnalizacja dźwiękowa: − głośnik- minimum 100 wat skierowany w kierunku dzioba łodzi, do podawania komunikatów głosowych z mikrofonem zamontowanym w konsoli sterowniczej, możliwość podawania sygnałów dźwiękowych jednotonowych,   

3. lampa nawigacyjna tzw. TOPOWA, emitująca światło w kolorze białym (emisja światła 360°),   

4. lampy nawigacyjne boczne określające strony łodzi zgodnie z przepisami, zamontowane po prawej i po lewej stronie kratownicy − lampy nawigacyjne uruchamiane z kokpitu sterowniczego, − lampa topowa uruchamiana bez zapłonu (bez kluczyka),   

5. uchwyt na rzutkę ratowniczą – minimum 1 szt.   

6. uchwyt na pas ratowniczy typu węgorz – minimum 1 szt.   

7. oświetlenie robocze  

- na ramie/kratownicy zamontowane lampy w technologii LED, świecące w kolorze białym, minimum 2 sztuki, skierowane w kierunku dzioba łodzi  

- na ramie/kratownicy po stronie lewej i prawej zamontowane lampy w technologii LED, świecące w kolorze białym skierowane na boki łodzi, każda załączana oddzielnym włącznikiem  

-na ramie/kratownicy zamontowane lampy w technologii LED, świecące w kolorze białym, skierowane w kierunku rufy łodzi załączane odrębnym włącznikiem  

- wszystkie lampy zamontowane na ramie/ kratownicy uruchamiane z urządzenia sterowniczego zamontowanego w kokpicie sterowniczym,   

- każda z lamp roboczych uruchamiana oddzielnym włącznikiem;  

9. instalacja elektryczna wyposażona w wyłącznik główny odcinający zasilanie z akumulatora  

2.24  

Rama/kratownica z możliwością składania lub całkowitego demontażu. W przypadku całkowitego demontażu należy przewidzieć możliwość łatwego odpięcia zamontowanych urządzeń elektrycznych zamontowanych na ramie.  

2.25  

Łódź musi być wyposażona w konsolę sterowniczą wyposażoną w owiewkę, umieszczoną po środku łodzi. Pulpit sternika, w skład którego wchodzi: siedzisko sternika wykonane z materiału wodoodpornego, kierownica, przekładnia kierownicza oraz sterociąg, manetka do sterowania silnikiem wyposażona w przełącznik regulacji trymu, przepusty na kable i przewody, tablica z przełącznikmai  do sterowania innymi przyciskami sterującymi, w tym oświetlenia i urządzeń nagłośnieniowych. W tylnej części łodzi na rufie zamontowane dodatkowe dwa siedziska wykonane z materiału nienasiąkliwego, umieszczone w ten sposób aby nie blokować swobodnego dostępu do silnika.  

2.26  

Siedzisko dla sternika, dopuszcza się siedzisko spełniające funkcje bakisty.  

2.27  

W konsoli sterowniczej zamontowane gniazdo zapalniczki 12V z zaślepką – minimum 2 sztuki.  

2.28  

Na orurowaniu owiewki konsoli sterowniczej zamontowany szperacz LED o mocy minimum 1500 lm  

2.29 

Akumulator o pojemności nie mniejszej niż 80 Ah, zabezpieczony przed działaniem wody (zabudowany). Akumulator przeznaczony do głębokich wyładowań. Łódź wyposażona we wskaźnik naładowania akumulatora. Dodatkowo należy dostarczyć do każdej łodzi dedykowaną ładowarkę do ładowania akumulatora zastosowanego w łodzi.  

2.310 

Instalacja elektryczna z głównym wyłącznikiem prądu.  

2.31 

Kluczyk do stacyjki – minimum 2 sztuki.  

2.32 

Ucha cumownicze składane w przedniej i tylnej części kadłuba – 4 szt.  

3 

Parametry techniczne silnika: 

3.1  

Zaburtowy silnik spalinowy – z napędem śrubowym, wykonany w technologii czterosuwowej z bezpośrednim wtryskiem o mocy minimum 50 KM z następującymi wymogami:   

- musi posiadać bieg wsteczny oraz trim,   

- dostosowany do wagi i gabarytów łodzi zgodnie z zaleceniami producenta,   

- musi być wyposażony w rozrusznik elektryczny i wyłącznik awaryjny (ze zrywką) umieszczony na konsoli sterowniczej,   

− musi być zamontowany, zalany płynami eksploatacyjnymi, wyregulowany i gotowy do użycia.  

- wyposażony w rozrusznik zasilany z akumulatora  

3.2  

Rok produkcji silnika: nie wcześniej niż w 2024 roku.  

4 

Parametry techniczne przyczepy podłodziowej dwukołowej: 

4.1  

Musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 ze zm.), wraz z przepisami wykonawczymi do ustawy oraz wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.).  

4.2  

Musi posiadać świadectwo homologacji EU.  

4.3  

Przystosowana do przewozu dostarczanej łodzi z otwieranym dziobem. Należy dopasować i dostarczyć przyczepę dostosowaną do masy kompletnej wyposażonej i zatankowanej łodzi ratowniczej. Przyczepa winna posiadać ślizgi i rolki ułatwiające wodowanie i załadunek łodzi.  

4.4  

Musi posiadać zapewniającą co najmniej 5% rezerwy masy dla kompletnie wyposażonej i zatankowanej łodzi.  

4.5  

Musi być dostosowana do długotrwałego obciążenia masą przewożonej łodzi.  

4.6  

Dyszel do holowania przystosowany do współpracy z hakiem holowniczym kulowym. Dyszel wzmacniany wraz z zaczepem o uciągu min. 1300 kg. homologowany, wyposażony w wizualny znacznik stanu zapięcia. Dyszel wyposażony w system samohamowny oraz hamulec ręczny.  

4.7  

Koła posiadające ogumienie pneumatyczne, bezdętkowe, wzmacniane o rozmiarze minimum 13 cali.  

4.8  

Musi być wyposażona w:   

- wodoszczelne piasty kół,   

- hamulec najazdowy,  

- oś hamowaną wraz z hamulcem ręcznym przy dyszlu,  

- dziobnice,  

- koło wsporcze regulowane mechanicznie,  

- rolki dopasowane do kształtu kadłuba,   

- wyciągarkę ręczną z pełną regulacją, dostosowaną do ciężaru łodzi, o długości liny minimum 8 metrów ,   

- linkę bezpieczeństwa,   

- uchwyty na pasy transportowe – minimum 4 sztuki.  

- trap antypoślizgowy   

- Wtyczka 13 pionowa z redukcją na 7 pin, dodatkowo należy dostarczyć redukcje 13/7pin i 7/13 pin, po jednej sztuce  

- na przyczepie zamontowane min. 4 kliny z tworzyw sztucznych z uchwytem montażowym  

4.9  

Tylne światła przyczepy w technologii LED w wykonaniu umożliwiającym odkładanie je na boki (brak konieczności demontażu świateł podczas wodowania łodzi), dopuszcza się łatwo zdejmowalny panel świetlny (na szybko złączkach hermetycznych) lub światła zamontowane na stałe nie przeszkadzające podczas wodowania.  

4.10  

Pasy transportowe systemu 50mm z zapinaczem, umożliwiające stabilne mocowanie łodzi do przyczepy w czasie transportu – minimum 2 sztuki.  

4.11  

Pełnowymiarowe koło zapasowe z mocowaniem, klucz do kół i klucz do mocowania koła zapasowego.  

4.12  

Oświetlenie zgodne z przepisami w technologii LED 12/24 V.  

4.13  

Dopuszczalna masa całkowita przyczepki minimum 750 kg., maksimum 1000kg.  

4.14  

Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentacji niezbędnej do zarejestrowania przyczepy, wynikającej z ustawy „Prawo o ruchu drogowym” oraz instrukcji obsługi i konserwacji przyczepy w języku polskim.  

4.15  

Konstrukcja przyczepy zabezpieczona antykorozyjnie.  

4.16  

Przyczepa fabrycznie nowa, rok produkcji: nie wcześniej niż w 2024 roku.  

5 

Wyposażenie dodatkowe: 

5.1  

Bimini kokpitu z możliwością demontażu lub inne rozwiązanie w formie lekkiej zabudowy kokpitu przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.  

5.2  

Pagaje z bosakiem z uchwytami – minimum 2 sztuki.  

5.3  

Gaśnica ABC minimum 2 kg. z uchwytem zamontowanym w łodzi – minimum 2 szt.  

5.4  

Lina cumownicza niezatapialna o średnicy min. 12 mm. – długość min. 10 metrów – 2 szt.  

5.5  

Kotwica (kotwica gumowana) z liną niezatapialną o średnicy min. 12mm – długość min 25 metrów – 2 szt.  

5.6  

Odbijacz + linka – 4 sztuki.  

5.7  

Boja cumownicza – 1 sztuka, z linką o długości minimum 20 metrów.  

5.8  

Bosak teleskopowy – 2 szt.  

5.9  

Rzutka ratownicza z linką w torbie.  

5.10  

Koło ratunkowe  

5.11  

Wykonawca winien zamontować dostarczony sprzęt na pokładzie łodzi lub w dostarczonych bakistach. Sposób i montaż sprzętu zostanie uzgodniony na inspekcji produkcyjnej.  

6 

Pozostałe wymagania 

6.1  

Gwarancja – min. 24 mies. W okresie gwarancji wszelkie koszty serwisu łodzi oraz silnika wraz z materiałami spoczywają na Dostawcy.  

 

 

Część II. Zakup kamizelek ratunkowych – 10 sztuk 

 

Sprzęt powinien być fabrycznie nowy, nieużywany, objęty pełną gwarancją producenta 

Producent lub dostawca musi zapewniać serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terytorium RP 

 

1  

Pneumatyczna kamizelka asekuracyjna o wyporność minimalnej 150 N – 10 sztuk.  

 Załączniki:

Ogłoszenie

Istotne warunki zamówienia

Formularz ofertowy

Oświadzenie o braku podstaw do wykluczenia

Opis przedmiotu zamówienia

Wzór umowy

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

Przeglądasz właśnie stronę przefiltrowaną przez zawartość z oddziału Cała PolskaJeśli chcesz oglądać zawartość z Cała Polskakliknij przycisk