Cała Polska

  • Cała Polska
  • kujawsko-pomorskie
  • mazowieckie
  • zachodniopomorskie
  • podkarpackie
  • opolskie
  • łódzkie
  • śląskie
  • podlaskie
  • wielkopolskie
  • warmińsko-mazurskie
  • świętokrzyskie
  • pomorskie
  • małopolskie
  • lubuskie
  • lubelskie
  • dolnośląskie
Image

Infolinia i Przyjaciel w kontakcie

Polski Czerwony Krzyż oferuje wsparcie psychologiczne i prowadzi infolinię, pomagając osobom w kryzysie znaleźć fachową pomoc i niezbędne informacje.

Udzielanie informacji i pomoc psychologiczna

Polski Czerwony Krzyż oferuje wsparcie psychospołeczne wszystkim, którzy ucierpieli z powodu konfliktu zbrojnego w Ukrainie. Udzielamy informacji, ale też pomogamy radzić sobie ze stresem. Narzędziami do tego są Infolinia PCK i program Przyjaciel w Kontakcie.

Rozmowy przeprowadzone na Infolinii PCK

0123456789

Rozmowy przeprowadzone w programie Przyjaciel w Kontakcie

0123456789

do lutego 2025

PRZESUŃlubKLIKNIJ
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Infolinia

Infolinia PCK jest elementem międzynarodowego projektu #EU4Health, którego celem jest zapewnienie wsparcia psychologicznego osobom poszkodowanym w wyniku konfliktu zbrojnego w Ukrainie.

Polski Czerwony Krzyż oferuje wsparcie psychospołeczne wszystkim, którzy ucierpieli z powodu konfliktu zbrojnego w Ukrainie. Jeśli potrzebujesz z kimś porozmawiać, chcesz się dowiedzieć o innych usługach lub straciłeś kontakt z bliskimi w wyniku konfliktu - zadzwoń!

Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.
Nasza pomoc jest anonimowa i bezpłatna.

Numer dla osób dzwoniących z terytorium Polski
+48 800 088 136

Numer dla osób dzwoniących z zagranicy
+48 221 520 620

Psycholodzy dyżurujący na Infolinii udzielą natychmiastowej pomocy psychologicznej osobom w potrzebie, a w szczególnych wypadkach, skierują je do specjalistów. Dysponują bazą kontaktów do organizacji realizujących projekty pomocowe dla Ukraińców w Polsce, co pozwala skutecznie kierować potrzebujących do odpowiednich instytucji.

Infolinia PCK na Telegramie

Na Telegramie działa kanał infolinii PCK. Pozwala on być na bieżąco z ważnymi informacjami i otrzymywać przydatne wiadomości o naszych nowych działanianiach.

Znajdziesz tam: aktualne informacje o wsparciu i pomocy, rekomendacje specjalistów dotyczące wsparcia psychologicznego i adaptacji, ogłoszenia o szkoleniach i programach psychospołeczne ułatwiających odnalezienie się w nowej rzeczywistości.

Link: https://t.me/infoliniapck
Image

Najczęściej zadawane pytania

01

Każdy telefon odbierany jest przez przeszkolonego pracownika Infolinii. Powita Cię on, podając swoje imię oraz informując, że dodzwoniłeś się na Infolinię PCK.

Na naszej Infolinii pracują specjaliści z Polski i Ukrainy. Pierwszą osobą, która odbierze Twój telefon, będzie doświadczony operator, który po krótkiej rozmowie ułatwiającej określenie Twoich potrzeb, udzieli Ci odpowiednich informacji lub połączy Cię z dyżurującym psychologiem.

Jeśli zdarzy się tak, że nie rozmawiacie w tym samym języku, to zostaniesz przekierowany do innego pracownika (nasi specjaliści mówią w języku polskim, ukraińskim, rosyjskim i angielskim).

W trakcie rozmowy nasi specjaliści zadadzą Ci kilka pytań, aby dopasować pomoc do Twoich potrzeb. Będziemy Ci towarzyszyć tak długo, jak będziesz tego potrzebował/a. Jedyna sytuacja, w której pracownik Infolinii może rozłączyć się wcześniej, to ta, w której spotyka się on z agresją, która uniemożliwia konwersację.

02

Na naszej Infolinii świadczymy przede wszystkim pomoc informacyjną i psychologiczną. Nasi operatorzy udzielają informacji na temat aktualnych działań prowadzonych przez Czerwony Krzyż i inne organizacje działające na terenie Polski. Nasi psychologowie oferują pomoc wszystkim, którzy potrzebują wsparcia. Porozmawiają o każdej ważnej dla Ciebie sprawie. Każdą sytuację, każdy kłopot i wątpliwość, z którą do nas dzwonisz traktujemy indywidualnie i takiego też rozwiązania wspólnie szukamy. Zastanawiamy się, co można zrobić w tej konkretnej sytuacji, jakie mamy możliwości i co jest w stanie realnie zmienić Twoją sytuację.

03

Tak, Infolinia jest anonimowa i bezpłatna. Nasze rozmowy są poufne. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawialiśmy. W sytuacji, kiedy zdecydujemy, że Twoje zdrowie i życie jest zagrożone skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.

04

Nasza Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Telefony przychodzące poza tymi godzinami nie będą odbierane.


Jeśli dzwoniłeś w podanym terminie, ale nikt nie odebrał Twojego telefonu istnieją dwie możliwości. Pierwsza, to sytuacja, w której wszyscy operatorzy prowadzą rozmowy. W tej sytuacji spróbuj zadzwonić za chwilę. Druga sytuacja, to taka, w której Infolinia jest nieczynna lub wystąpiła awaria.

Przyjaciel w kontakcie

To program Polskiego Czerwonego Krzyża, którego celem jest wzmocnienie metod radzenia sobie ze stresem oraz poprawę samopoczucia beneficjentów pozostających pod opieką PCK, szczególnie osób dotkniętych skutkami konfliktu zbrojnego w Ukrainie. Dzięki regularnemu kontaktowi z profesjonalnym personelem PCK, beneficjenci mogą skorzystać ze wsparcia psychospołecznego, które może wpłynąć na poprawę ich samopoczucia i zmniejszyć poczucie samotności.

Program Przyjaciel w kontakcie dostępny jest bezpłatnie dla każdej pełnoletniej osoby od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00. Aby skorzystać z programu należy zarejestrować się za pomocą formularza https://forms.office.com/e/jurPrVAQsz.

Najczęściej zadawane pytania

01

Każda osoba powyżej 18 roku życia, która ucierpiała z powodu konfliktu zbrojnego w Ukrainie i posiadająca polski numer telefonu.

02

Czy program „Przyjaciel w kontakcie” jest płatny?

Nie, udział w programie „Przyjaciel w kontakcie” nie wiąże się z żadnymi opłatami.

03

Wystarczy, wypełnić formularz https://forms.office.com/e/jurPrVAQsz i czekać na pierwszy telefon.

04

Pracownicy PCK będą kontaktować się z uczestnikami programu „Przyjaciel w kontakcie” w godzinach dogodnych dla beneficjentów programu. Zgłaszając się do programu beneficjenci muszą podać przedział czasowy, w którym chcą, aby pracownicy PCK kontaktowali się z nimi.

Rozmowy w ramach programu „Przyjaciel w kontakcie” prowadzone są od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.

05

Nie, program „Przyjaciel w kontakcie” zakłada tylko kontakt telefoniczny pomiędzy pracownikiem PCK a uczestnikiem programu.

06

Opinie o programie można przesłać za pomocą formularza https://forms.office.com/e/1bnSn8MmzF 

Można również skorzystać z Infolinii PCK dostępnej od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 pod numerem: +48 800 088 136 (numer dla osób dzwoniących z Polski) lub +48 221 520 620 (numer dla osób dzwoniących z zagranicy). W przypadkach szczególnych naruszeń z zakresu bezpieczeństwa lub kwestii wrażliwych, prosimy o kontakt przez adres e-mail: 
zgloszenia@pck.pl.

07

W programie „Przyjaciel w kontakcie” uczestniczą pracownicy PCK posiadający doświadczenie w udzielaniu wsparcia psychospołecznego. Beneficjenci programu „Przyjaciel w kontakcie” mogą również skorzystać z pomocy psychologa.

08

W programie „Przyjaciel w kontakcie” uczestniczą pracownicy PCK posiadający doświadczenie w udzielaniu wsparcia psychospołecznego. Beneficjenci programu „Przyjaciel w kontakcie” mogą również skorzystać z pomocy psychologa.

09

Wszystkie telefony w ramach programu „Przyjaciel w kontakcie” wykonywane są w umówionej godzinie, zadeklarowanej w formularzu zgłoszeniowym lub ustalonej podczas wcześniejszej rozmowy.

Połączenia „Przyjaciel w kontakcie” wykonywane są z numeru: +48 221 520 620.

Image

Przeglądasz właśnie stronę przefiltrowaną przez zawartość z oddziału Cała PolskaJeśli chcesz oglądać zawartość z Cała Polskakliknij przycisk