Za nami 21. edycja ogólnopolskiej kampanii „Gorączka Złota PCK”

Zakończyliśmy ogólnopolską kampanię Gorączka Złota PCK. Przez ostatnie 20 lat udało nam się zebrać ponad 2,8 miliona złotych, które przeznaczyliśmy na sfinansowanie letniego wypoczynku dzieci oraz na zakup szkolnych wyprawek i pomocy edukacyjnych. Inicjatywa w 2022 roku organizowana była równolegle z działaniami pomocowymi Polskiego Czerwonego Krzyża dla ofiar konfliktu w Ukrainie. W zbiórkę włączyły się przedszkola, szkoły, firmy oraz partner główny inicjatywy – Bank Pekao SA. Połączyliśmy razem siły dla dobra dzieci. Cieszymy się z efektów akcji, gdyż udało się zebrać do tej pory ponad 150 tys. zł. To w przeliczeniu aż 15 ton monet!

 

Jednym ze statutowych działań Polskiego Czerwonego Krzyża jest działalność opiekuńcza i wychowawcza dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji rodzinnej i finansowej. Realizujemy te zadania m.in. prowadząc akcje edukacyjne, dożywiając dzieci w placówkach edukacyjnych i świetlicach środowiskowych. Pomagamy organizować wypoczynek letni dla dzieci i młodzieży z rodzin wymagających wsparcia. Aby realizować te działania Polski Czerwony Krzyża pozyskuje środki finansowe m.in. z dotacji celowych od instytucji i osób prawnych oraz poprzez organizacje rozlicznych zbiórek charytatywnych. Jedną z nich jest ogólnopolska kampania „Gorączka Złota”.

Gorączka Złota PCK polega na zbiórce „złotych” monet o nominałach 1, 2 i 5-groszowych. W ramach akcji prowadzone są zbiórki uliczne, w sklepach, w szkołach, w przedszkolach oraz w firmach. Środki   zebrane podczas akcji przeznaczamy na pomoc dzieciom, dofinansowując między innymi:

  • inicjatywy edukacyjne,
  • wypoczynek letni dla dzieci,
  • ciepłe posiłki w szkołach.

 

Skala akcji sprawia, że drobne monety zamieniają się w „tony złota”, które pomagają najmłodszym.

 

– Za nami 21 edycja Gorączki Złota PCK. To nie tylko akcja zbiórki pieniędzy, ale także nauka zdrowego współzawodnictwa – konkursu na najlepszego zbieracza złota – „ozłoconego” – podsumowuje inicjatywę Michał Mikołajczyk – członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża. – Głęboko wierzymy, że takie inicjatywy są bardzo potrzebne w przestrzeni publicznej i mają pozytywny wpływ na młodzież, która od najmłodszych lat uczy się bezinteresownego pomagania potrzebującym. W tym roku do akcji dołączył Bank Pekao SA – instytucja finansowa, która od lat wspiera nasze programy pomocowe.

Potrzeba kilkudziesięciu ciężarówek, by przetransportować 15 ton monet. W tym roku w przeliczeniu bilonu pomogły profesjonalne liczarnie współpracujące z bankiem. Pracownicy oddziałów pomagali w segregacji monet, a bankowi wolontariusze włączyli się w zbiórki „złota”. 

Celem inicjatywy „Gorączka złota PCK” jest zapobieganie wykluczeniu dzieci ze względu na sytuację finansową i stwarzanie im równych szans w dostępie do letniego wypoczynku i pomocy edukacyjnych. Zarówno bank, jak i bankowi wolontariusze chętnie współpracujemy z organizacjami, które zmieniają otaczającą nas rzeczywistość i dają innym trochę radości – mówi Błażej Szczecki, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za Pion Technologii i Operacji – Działając RAZEM mamy wpływ na to, jaki jest świat wokół nas dziś i jutro. Cieszę się, że Bank Pekao SA włączył się w tak szlachetną akcję.

 

Aby wesprzeć kolejne zbiórki, Fundacja Banku Pekao SA sfinansowała zakup dwóch liczarek bilonu, które trafiły do Oddziałów PCK w Łodzi i w Poznaniu.

Kampania informacyjna towarzysząca akcji ma także wymiar społeczny. Promowana jest i podkreślana  idea wolontariatu – bezinteresownej pomocy drugiej osobie. Większość wolontariuszy w „Gorączce złota” to uczniowie pomagający swoim rówieśnikom. To właśnie aspekt edukacyjny – pokazanie jak drobny gest jakim jest zebranie garści „złotych monet” – ma szczególną wartość. Akcja co roku spotyka się z dużym zainteresowaniem szkół i przedszkoli. Niebawem przekażemy szczegóły kolejnej edycji. Ale już teraz zapraszamy do powiększenia grona „rozgorączkowanych”. Szykujcie się na kolejne zbiory złota!

 

Wróć do góry