Polski Czerwony Krzyż nawiązał współpracę z Groupon, w ramach której zbierane będą środki finansowe niezbędne do walki z pandemią koronawirusa. Polski Czerwony Krzyż niesie pomoc osobom, które znalazły się w trudnej sytuacji ze względu na brak środków materialnych lub zły stan zdrowia, zwłaszcza osobom starszym i samotnym. By dostarczyć pomoc żywnościową dla 120 tysięcy osób i kontynuować opiekę nad seniorami, potrzebuje środków ochrony m.in. masek, rękawiczek i środków dezynfekujących.
Kampania fundraisingowa Groupon ruszyła 22 kwietnia, na portalu groupon.pl. Klienci Groupon w Polsce mogą teraz sprawnie przekazać donację na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża i kampanii #razem w walce z koronawirusem. Na platformie groupon.pl dostępna jest oferta z trzema wartościami wpłat do wyboru: 10, 25 i 50 PLN.
100% datków od klientów Groupon przekazanych zostanie na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża. Zebrane środki przeznaczone zostaną na zakup materiałów ochronnych (gogle, maski, kombinezony, środki dezynfekujące o działaniu wirusobójczym) oraz na wsparcie Grup Ratownictwa PCK i magazynu humanitarnego, który może świadczyć pomoc na wypadek konieczności budowania miejsc tymczasowego zakwaterowania w przypadku zwiększenia ilości osób, przebywających w kwarantannie.
Groupon, globalna platforma lokalnych usług, z której korzysta ponad 43 miliony klientów na całym świecie, ogłosił współpracę z lokalnymi oddziałami Czerwonego Krzyża na wszystkich europejskich rynkach, na których operuje, w tym w Polsce.
“Groupon od lat angażuje się w budowanie i wspieranie lokalnych społeczności. W dobie pandemii COVID-19 to wsparcie jest istotne bardziej niż kiedykolwiek. Wierzymy w siłę współpracy i prosimy społeczność Groupon o pomoc i wspólną walkę z koronawirusem” – powiedziała Karolina Wojdecka, Communications Manager Groupon.