#AkcjaDonacja

Niemal 1 na 6 dziewcząt w Polsce opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych* – wynika z najnowszych badań Procter&Gamble dotyczących ubóstwa menstruacyjnego.

Polski Czerwony Krzyże razem z  marką Always w 2020 r. rozpoczął nowy program #AkcjaDonacja, mający na celu zmniejszenie skutków problemu ubóstwa menstruacyjnego w Polsce. Rozpoczęcie programu poprzedziła akcja sprzedażowa marki Always w sklepach i drogeriach w całym kraju. Od 1 lutego do 15 marca 2020r. klientki kupujące paczkę podpasek Always fundowały jedną podpaskę dla beneficjentek programu #AkcjaDonacja. Akcję wspierać można było także w mediach społecznościowych udostępniając w serwisie Facebook lub Instagram zdjęcie z hashtagami #Always #AkcjaDonacja.

W wielu krajach miesiączka nadal jest tematem tabu, co niesie ze sobą wiele negatywnych konsekwencji. Nawet w najbardziej rozwiniętych aglomeracjach zdarza się, że uczennice tracą możliwość uczęszczania na lekcje z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. Problem ten najczęściej jest lekceważony, a społeczeństwo postrzega go jako wymówkę na szkolne nieobecności. Gdy brakuje podpasek czy tamponów, młode dziewczyny używają papieru toaletowego lub skrawków ubrań. Wpływa to jednak znacząco na ich komfort i samoocenę. Przez nieobecność w szkole, dziewczęta tracą kontakt z przyjaciółmi i możliwość uczestnictwa w aktywnościach, które są istotne dla budowania ich pewności siebie, a to z kolei jest niezwykle ważnym elementem dojrzewania. W Polsce problem ten dotknął niemalże 1 na 6 dziewcząt.

Marka Always od lat wspiera młode dziewczyny na całym świecie w budowaniu poczucia własnej wartości. Po sukcesie wieloletniej kampanii Always #JakDziewczyna, przyszła pora na nowy projekt. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, producent kobiecych produktów higienicznych Procter & Gamble rozpoczyna program Always #AkcjaDonacja mający na celu wspieranie uczennic, które ze względów finansowych nie mogą sobie pozwolić na zakup artykułów menstruacyjnych.

Od marca do końca czerwca 2020 r. 24 958 dziewcząt z 451 szkół (326 szkół podstawowych i 127 szkół średnich) otrzymało pakiety podpasek zapewniające im komfort na cały semestr wiosenny. Pakiety podpasek trafił do dziewcząt za pośrednictwem PCK pomimo pandemii.
We wrześniu 2020 r. kolejne ponad 9600 dziewcząt w województw : lubelskiego, śląskiego, wielkopolskiego, podkarpackiego i warmińsko – mazurskiego otrzymało 770 000 podpasek.

Druga edycja #AkcjiDonacji rozpocznie się w 2021 r. Program poprzedziła akcja sprzedażowa marki Always, która trwała od 1 do 29 września 2020 r.